Wanneer je alle dagen pijn ervaart of moe bent. Dan verlopen de dagen vaak zwaar nietwaar.

Dan biedt APS therapie uitkomst!

APS therapie zorgt voor herstel en….. meer energie en minder pijn!

Wanneer je alle dagen kampt met pijn of vermoeidheid dan is de energieniveau in je lichaam laag. Dit komt omdat er in de cellen van je lichaam minder energie wordt aangemaakt. Het stofje wat daarvoor verantwoordelijk is heet adenosinetrifosfaat.  Het is als het ware de ’tijger in de tank’. Alle processen in je lichaam verbruiken dit stofje.

Door behandeling met APS therapie wordt er juist meer adenosinetrifosfaat aangemaakt. Waardoor je meer energie krijgt en je daardoor fitter gaat voelen. Daarnaast zorgt de adenosine voor verlaging van ontstekingsprocessen in je lichaam.

Naast herstel van dit biochemisch proces zijn voeding en je leefstijl een belangrijk aandachtpunt. Want veel voedingsmiddelen zorgen voor “stille” ontstekingen in je lichaam. Deze chronische laaggradige ontstekingen zorgen voor een flink energieverlies, beschadiging van weefsels en een chronische overactief immuunsysteem.

Met voedingsinterventies en advies op maat is er veel gezondheidswinst te behalen. Omdat er voedingsstoffen zijn die juist ontstekingen kunnen uitlokken. Een voeding analyse, waar je verder op deze pagina, er meer over kunt lezen is naast APS therapie ontzettend belangrijk.

APS therapie werkt op basis van microstroom. Het is vooral ook een prettige behandeling die pijnloos verloopt. De effectiviteit van APS therapie is wetenschappelijk aangetoond.

Door het plakken van elektrodes rondom bepaalde spieren of gewrichten worden pijnklachten bestreden. Door het aanbrengen van oorclips, en het plaatsen van elektroden op bepaalde lichaamssegmenten,  wordt de energie-aanmaak verbeterd. Klachten zoals herstel van Covid, somberheid, stress en slaapproblemen nemen daardoor af.

APS staat voor Actie Potentiaal Simulatietherapie. Hierbij wordt de natuurlijke geleiding nagebootst in de zenuwbanen. Hierdoor wordt de lichaamseigen zenuwgeleiding gestimuleerd waardoor de bloedsomloop en de afvoer van afvalstoffen verbetert. Daarnaast worden er stoffen aangemaakt die de pijn doen afnemen en energie opwekken.

Voor welke klachten

• artrose
  • artritis
  • Burn Out
  • chronische pijn
  • fibromyalgie
  • multiple sclerose
  • nek- en schouderklachten
  • rug klachten
  • somberheid
  • triggerpoints
  • versterken immuunsysteem
  • herstel Covid

personapraktijk.nl/ gerda van bruggen/ orthomoleculair therapeut

Wil je graag dat wij contact met je opnemen?

Vul dan hieronder je telefoonnummer in en je wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld

Hoe APS therapie voor herstel in je lichaam zorgt

Actiepotentialen dat zijn signalen die snel informatie verzenden tussen verschillende weefsels. Het zenuwstelsel maakt uitvoerig gebruik van actiepotentialen. Dit om informatie tussen zenuwcellen onderling uit te wisselen. Maar ook tussen zenuwcellen en andere celtypen, zoals spieren of klieren, Maar ook tussen spiercellen onderling zoals in de hartspier.

Raakt de communicatie in het lichaam verstoort. Bijvoorbeeld door een ontsteking. Dan wordt het vermogen van actiepotentialen ,om door het beschadigde weefsel te stromen sterk vermindert. Daardoor vindt er onvoldoende reparatie plaats. Voorts ontstaan afvalstromen. Waardoor ontstekingen, pijn, vermoeidheid en functieverlies ontstaat.

Het herstel.

APS-therapie zorgt ervoor dat de actiepotentialen weer gaan stromen. Dat komt omdat tijdens de behandeling een exacte frequentie van een actiepotentiaal wordt nagebootst. Dit leidt tot reactie in het lichaam. Daardoor ontstaat een verhoging van de actiepotentialen in het lichaam.

Het effect daarvan is dat er herstel optreedt in de lichaamscellen. Je krijgt letterlijk meer energie en daarnaast komen er hinderlijke afvalstromen vrij. Deze worden via de urinewegen en de endeldarm afgevoerd.

APS therapie is een prettige en pijnloze behandeling.

Door de behandeling gaat een kleine microstroom (die je niet voelt) door het aangedane gebied stromen. Daardoor komt een bepaalde energievorm vrij. Deze energievorm heet ATP.

https://personapraktijk.nl/behandel-methoden/aps-therapie/Het is die energie die het lichaam aanzet tot herstel van zijn functies, waardoor de klacht verdwijnt of sterk wordt verminderd.

De effecten van de behandelingen zijn

• toename energie (je voelt je fitter)
    • vermindering van pijn (door de ontstekingsremmende werking)

Daarnaast:

• verbetering doorbloeding
    • stimulatie afvoer afvalstoffen
    • gezondere cellen
    • sneller herstel

Voeding en APS therapie

Er zijn grofweg twee vormen van ontstekingen: de klassieke acute, die gepaard gaat met roodheid, hitte, zwelling, pijn en functieverlies) en de stille ontsteking (ook wel laaggradige ontsteking* genoemd).

In principe heeft je immuunsysteem tal van mogelijkheden om ontstekingen de baas te worden, zodat je weer gezond verder kunt. Helaas lukt dat niet bij het gros van de stille ontstekingsreacties, die bij nagenoeg alle westerse ziektebeelden een rol spelen. Daardoor worden deze ontstekingen vaak chronisch/permanent van aard.

Er zijn veel leefstijlfactoren en voedingsmiddelen die stille ontstekingen in stand houden, verergeren of ’triggeren, bijvoorbeeld’:

• Een gebrek aan volwaardige en gevarieerde voeding.
    • Voedselallergieën en -intoleranties.
    • Te veel omega 6-vetzuren ofwel linolzuur of te veel verzadigd vet.
    • Suikers/snelle koolhydraten/frisdranken
    • Een overmaat aan gluten houdende granen

Een voeding analyse geeft je een goed beeld of er sprake is van een disbalans. En is naast APS therapie een belangrijke schakel in het je weer vit voelen.